Hoe kom ik van stress af?

Je bent hier: :/, Stress en burnout, Therapie/Hoe kom ik van stress af?

Hoe kom ik van stress af?

Hoe kom ik van stress af?

Het is belangrijk om stress ook positief te bekijken. Spanning maakt je alert en onder druk kan je beter presteren. Het is bekend dat mensen met een positieve kijk op stress een langere levensverwachting hebben.
Wat maakt dat je stress hebt? Sta er wat langer bij stil, in welke situaties komt het vaak voor. Wat beleef ik op zo’n moment behalve stress? Wat ervaar ik nu eigenlijk echt?

hoe kom ik van stress af

Hoe word je gelukkiger?

Stress kan je van je afschrijven. Schrijven, is het zo simpel?
Dag journalen maken met elke dag 3 pagina’s. Gewoon in flow opschrijven wat je gedachten zijn.
Je zult verrast zijn door de creativiteit die je vrijmaakt en veel meer rust ervaren. Je kan ook mindfulness oefeningen doen. Mindfulness geeft wetenschappelijk bewezen verbetering.

Hoe kom ik van stress af? Is er nog een manier? Kijk goed waar je invloed op hebt. Als je hier niet over mee kan beslissen, laat het dan los. En natuurlijk is bewegen goed. Een goede ademhaling is belangrijk.
Tot slot, vraag anderen om hulp. Relaties met anderen verbeteren niet alleen, je wijze van omgaan met stress kan ook veranderen. Lees ook deze korte blog hoe kan ik stress voorkomen.

Wil je je stress meten, dan is hearthmath iets voor jou. Je oefent jezelf als het ware om in rust te zijn. Je kan kiezen of je een app wil voor je mobiel of een computer gebruiken. Het effect van muziek is groot op je hart en stress, je kan direct zien dat je dan veel meer ontspannen bent.
Ook bewegen is goed bij stress. Je lichaam ontlaadt de te hoge druk. En het geneest zelfs bij burnout, mits goed ingezet. Uiteraard niet overbelasten.

Voeding?

Kies zalm, tonijn, makreel, amandelen, walnoten, aardbeien, frambozen en lijnzaadolie om je lichaam te ondersteunen. Omega-3 helpt om de productie van het stresshormoon cortisol te verminderen. Daarom wordt omega-3 als een natuurlijke antidepressiva gezien. Reden is dat de vetten een rol spelen bij de productie van serotonine waar je je gelukkiger door voelt

Blijf er niet te lang mee rondlopen, langdurige stress kan je uitputten en zelfs een burnout veroorzaken. Je weerstand vermindert. Lees meer over mijn stress en burnout therapie. Stel gerust je vragen hierover aan mij.
Als je stress wilt voorspellen, kijk dan eens naar de unieke talententest. Je leert niet alleen de situaties en mensen kennen die stress geven, maar ook welke verborgen talenten jij hebt om hier mee om te gaan. Je geeft meer richting aan je talenten en dat geeft succes, energie en zelfvertrouwen.

By | 2017-08-12T09:06:39+00:00 September 8th, 2015|Angst en paniek, Stress en burnout, Therapie|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment