Hoe ga ik om met angst?

Je bent hier: :/, Stress en burnout, Therapie/Hoe ga ik om met angst?

Hoe ga ik om met angst?

hoe ga ik om met angst

Sinds Descartes ooit zei: “ik denk dus ik ben” heeft de ratio veel aandacht gekregen. Het is min of meer overgewaardeerd. Ik voel dus ik ben, is veel logischer.
Angst en faalangst maakt dat je steeds minder gaat voelen en je hoofd maakt overuren. Als je bang bent, kan je ook minder goed onthouden.

Angst gaat heel vaak over dat wat er niet meer is. Denk er maar eens over na, dat is opvallend aan angst. Hoe ga ik om met angst gaat dus vaak over de vraag: hoe laat ik los?

Faalangst komt vaak voor bij perfectionisme. Een eigenschap van perfectionisten is dat ze veel denken aan wat anderen denken. En die gedachte is vaak niet erg aardig! Ook dit knijpt je gevoel weer af.

Hoe ga ik om met angst?

Een tip die goed werkt als je overuren maakt qua denken en last hebt van angst en paniek is schrijven. Schrijven, is het zo simpel?
Dag journalen maken met elke dag 3 pagina’s. Gewoon in flow opschrijven wat je gedachten zijn.
Je zult verrast zijn door de creativiteit die je vrijmaakt en veel minder angst ervaren. Je wordt rustiger en als gevolg meer gaan voelen in het hier en nu. Die gedachten blijven niet meer cirkelen in je hoofd als je deze opschrijft.

Heel eenvoudig is het om wat extra magnesium te gebruiken. Hoewel dit veel in de Nederlandse bodem zit, komt het niet meer terecht in onze voeding. En magnesium heeft een goede invloed.

Wetenschappelijk is bewezen dat mindfulness een goede invloed heeft op je hersenen.

Wil je anders omgaan met angst, wacht niet te lang, kom langs. Lees meer over mijn werkwijze hoe ga ik om met angst.
hoe ga ik om met angst

By | 2017-08-12T09:06:39+00:00 September 5th, 2015|Angst en paniek, Stress en burnout, Therapie|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment