Omarm je psychische problemen

Je bent hier: ://Omarm je psychische problemen

Omarm je psychische problemen

Omarm je psychische problemen

Vaak hoor ik mensen zeggen, ik wil van mijn problemen af. Ik wil mijzelf niet meer veroordelen, ik wil van mijn stress af en die onzekerheid wil ik ook niet meer. En dat werkt niet.
In dit soort situaties zijn we geneigd onze gevoelens weg te stoppen, omdat het pijn doet. We zijn geneigd weg te vluchten van pijn. We gaan piekeren, afleiding zoeken en proberen onze problemen te negeren. Hoe harder je ertegen vecht of het probeert te negeren, hoe meer we het contact met onszelf blokkeren. En dus verliezen we ook de verbinding met anderen.

Je vecht tegen jezelf, een gevecht wat je niet kan winnen, je vecht tegen je eigen krachten. Alleen als je iets beetpakt, kan je het loslaten.
En dus is het belangrijk dat je je psychische problemen vol accepteert dat dit op dit moment bij je hoort. En dan stel je je zelf weer open. Juist dán ontstaat er verbetering.
Vaak is dit niet zo gemakkelijk – omarm je psychische problemen – en daarom is het handig om dit met een professional te doen. Een psycholoog of coach geeft je tips en nieuwe inzichten.

omarm je psychische problemen

Veroordeel jij jezelf?

Veel mensen veroordelen zichzelf, zodra ze zich dit bewust worden is het nog niet zo makkelijk dit om te keren. De meesten zijn hard voor zichzelf. Harder dan voor een ander.
Alleen als je het accepteert, kan je het gaan omkeren. En dan blijk je de creativiteit die er toch in schuilt positief te gaan benutten. Je hebt nieuwe vermogens ontdekt.

Voel jij je angstig?

Angst is heel moeilijk zelf te veranderen. Angst is besmettelijk en wordt eerder groter dan kleiner. Je gaat steeds meer piekeren en de verbinding met je gevoelens wordt steeds slechter. Alleen als je het licht aandoet, wordt een spook ontkracht. Dus …er naar toe. Let ook op je ademhaling, daarmee kan je al wat verbeteren.

Last van stress?

Welke betekenis heeft deze stress voor je? Is het een signaal om iets te veranderen? Probeer de stress zo vol mogelijk te voelen. Alleen beweging van emoties laten dezen deze weer voorbijgaan. Mindfullness en yoga kunnen mogelijkheden zijn. Ook bewegen en sport is goed.

Omarm je psychische problemen

Als het je niet lukt om het zelf te doen. Wacht niet te lang en kom gerust langs. Ontdek welke mogelijkheden jij hebt om je eigen problemen aan te pakken met een talententest.

Inspiratie

Wil je regelmatig geïnspireerd worden?
Kijk dan eens op 4-inspiration op Facebook.
By | 2017-08-12T09:06:38+00:00 January 10th, 2016|Therapie|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment